شرکت خدمات گستر پیشرو

انجام پایان نامه و پروژه دانشجویی

شرکت خدمات گستر پیشرو

انجام پایان نامه و پروژه دانشجویی

مهارتهای ارتباطی زوجین

بر روی ادامه کلیک کنید...

مهارتهای ارتباطی زوجین

 


سوال : با سلام مدت 4 سال است که ازدواج کرده ام و ثمره آن یک پسر است اززندگی خود راضی هستم و در طول مدت این چهار سال هر چه را که همسرم خواسته برایش براورده نموده ام و به شکر خدا ویاری او از نظر مالی هم هیچ وقت در مزیقه نبوده ام ولی نمی دانم که باید چکار کنم تا همسرم آن طوری که من می خواهم باشد .با تشکر پاسخ : باعرض سلام خدمت دوست عزیزخیلی خوبه به شما تبریک میگم به خاطر این زندگی زیباتون امیدوارم روزبه روز بهتربشه. شما چطوری میخواهی باشه ؟ تا حالا خواسته هات رو با خودش درمیون گذاشتی ؟ بهش گفتی دوست دارم چطوری باشی ؟ یا اصلا تا حالا بهش گفتی من چطوری باشم بهتره؟ اینکه انتظار داشته باشی همسرتون اون طوری که شما می خواهی باشه که نمیشه اونم یه آدمه با شخصیت و نیازها و خواسته های متفاوت. کلا زن و مرد توی زندگی مشترکشون باید اول از نیازها و خواسته های هم آشنا باشن و طبق این آگاهی با هم زندگی کنن . شما میگی من هرچی همسرم خواسته براش برآورده نمودم . نمی دونم شاید منظور شما بیشتر مسائل مالی و فراهم آوردن نیازهای مادی همسرتون باشه ولی آدم نیازهای مختلفی داره که این یکی از اونا میتونه باشه. نیازهای عاطفی هم نیازی هست که خیلی باید توی زندگی مشترک کار بشه .راستی هیچ می دونی اینکه شما برای همسرت یه جواهر بخری یه امتیاز میگری و اگه یه روزکه همسرتون مریض باشه از سرکار یه زنگی بزنی و حال اونو بپرسی یه امتیاز میگیری ، اگه مثلا یه بار یه شاخه گل بدون اینکه حتی مناسبی باشه براش بخری یه امتیازمیگیری. پس اون جواهرات گرانقیمت با این کارای کوچیک و ظریف اما زیبا و مهم از نظر خانمها برابرهستن. این مثل رو زدم برای اینکه به نیازهای عاطفی همدیگه توجه کنید. اگه این تمرین رو انجام بدی فکر می کنم بتونه توی زندگیتون خیلی مؤثر باشه.تمرین روزهای صمیمانهیه کاغذ و قلم بردارید و هم شما و هم همسرتون نیازها و خواسته های معقول که طرف مقابل میتونه انجام بده رو روی اون کاغذ بنویسید. مثلا 20 مورد یادداشت کنید . بعد اون کاغذ ها رو بهم بدین و بین خودتون قرار بزارید که هر روز یکی از خواسته ها رو انجام بدید و در طول هفته بررسی کنید مثلا روی کدوم خواسته کمتر کار شده و هفته ی بعد اونارو اجرا کنید . این طوری هم شما و هم همسرتون از نیازها و خواسته های هم اطلاع پیدا می کنید.موفق باشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد